Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Identiteit van de ondernemer

KNOX is de benaming van de fysieke winkel en trimsalon, eigendom van mevrouw Carolyn Mouton, met zetel gevestigd te 2630 Aartselaar, Hoevelei 21, met KBO-nummer 0707.912.334 (verder ‘KNOX’). KNOX biedt producten en diensten aan met betrekking tot voeding en supplementen, alsook verzorging, begeleiding en allerhande accessoires voor huisdieren, in het bijzonder honden. 

Contactgegevens:

Trimsalon & winkel: +32 4 833 97 618

E-mailadres: info@trimsalonknox.be 

Artikel 2 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn vanaf 1 februari 2023 van toepassing op verkoop van producten of levering van diensten die worden aangeboden door KNOX. Bepalingen die strijdig zijn met deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn niet van toepassing.

Artikel 3 – Prijzen en betaling

De door KNOX aangerekende prijzen en tarieven zijn inclusief btw. De facturen van KNOX zijn behoudens andersluidende overeenkomst onmiddellijk en contant betaalbaar. In geval van vertraging in de betaling is van rechtswege en zonder ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd ten belope van 10% per jaar te rekenen vanaf de factuurdatum. Daarnaast zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling een schadevergoeding verschuldigd zijn voor de laattijdige betaling ten belope van 10% van het factuurbedrag, zonder dat dit bedrag minder dan 75,- euro kan bedragen. Voornoemde schadevergoeding doet geen afbreuk aan de andere rechten die de dienstverstrekker kan doen gelden voor zowel verdere contractuele en buitencontractuele schade als de vergoeding van verdere invorderingskosten. Laattijdige betaling heeft tot gevolg dat alle verschuldigde facturen op naam van dezelfde klant van rechtswege onmiddellijk opeisbaar worden onafhankelijk van hun vervaldag. Elke zelfs tijdelijke aantasting van de solvabiliteit van de klant, zoals daar o.a. zijn de verkoop of inbreng van de gehele onderneming of een gedeelte ervan, overlijden, onbekwaamheid, betalingsmoeilijkheden, vereffening, faillissement, toelating tot een procedure onder de Wet Continuïteit Ondernemingen, toelating tot de collectieve schuldenregeling of elke andere situatie die samenloop doet ontstaan, brengt dezelfde rechtsgevolgen teweeg als een laattijdige betaling.

Indien na afloop van de verzorging van een huisdier blijkt dat KNOX meer werk heeft moeten verrichten is KNOX gerechtigd dit door te rekenen aan de klant.

Artikel 4 – Aansprakelijkheid

De aansprakelijkheid van KNOX is beperkt tot het bedrag van de overeenkomst en in elk geval tot een maximumbedrag van 500,- EUR. KNOX is niet verantwoordelijk voor enige gevolgschade in hoofde van de klant of van enige derde. De klant blijft gedurende de behandeling zelf aansprakelijk voor het huisdier. De klant is aansprakelijk voor aantoonbare schade, geleden door KNOX of derden, veroorzaakt door het huisdier. KNOX is niet aansprakelijk voor het weglopen of uitbreken van het huisdier, behoudens opzet of grove schuld in hoofde van KNOX of haar aangestelden.

Artikel 5 – Retentierecht en eigendomsvoorbehoud

KNOX kan de teruggave weigeren van alle producten, goederen en gelijk welke voorwerpen die in het kader van de opdracht zijn overhandigd, tot op het moment van de algehele betaling van alles wat KNOX uit hoofde van de overeenkomst toekomt.

Alle bij KNOX bestelde goederen en materialen blijven eigendom van KNOX tot op het moment van de algehele betaling van alles wat aan KNOX uit hoofde van de overeenkomst toekomt, inclusief de later ontstane vorderingen. Wanneer de klant in gebreke blijft te betalen, is KNOX zowel ten opzichte van de klant, als ten opzichte van enige derde gerechtigd, om zijn eigendomsrecht en de teruggave van de goederen te vorderen zonder hiervoor in rechte te moeten optreden. Alle hiervoor gedane kosten worden door KNOX in rekening gebracht.

Artikel 6 – Opzegging en beëindiging

Opdrachten kunnen slechts worden herroepen met de uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van KNOX die zich het recht voorbehoudt zijn toestemming hiertoe te weigeren, behoudens naleving van de hieronder geformuleerde voorwaarden. Hierbij kan de opdracht slechts voorafgaand worden herroepen mits het in acht nemen van een termijn van 14 dagen. De opzegging wordt in dat geval per aangetekend schrijven aan KNOX gemeld. Niet-naleving van deze termijn en deze voorwaarden brengt de verschuldigdheid mee van de helft van de in de offerte vermelde prijs, die door KNOX in rekening wordt gebracht, alsook alle effectief gemaakte kosten.

Indien een opdracht wordt herroepen, opgezegd of eenzijdig beëindigd door de klant, nadat KNOX de opdracht reeds heeft aangevat en prestaties werden uitgevoerd, dan zal de overeengekomen prijs integraal verschuldigd zijn, overeenkomstig de opgestelde offerte.

Artikel 7 – Nietigheid

Wanneer een van de clausules van deze algemene verkoopsvoorwaarden nietig zou zijn, heeft dit geen enkele invloed op de rechtsgeldigheid van de overige clausules.

Artikel 8 – Privacy

1. Algemeen

Je privacy is erg belangrijk voor ons. We willen je persoonsgegevens op een wettelijke, correcte en transparante manier verwerken. In deze privacyverklaring leggen we uit welke persoonsgegevens we van jou als natuurlijke persoon verzamelen en verwerken.

We hebben het hier voortaan altijd over gegevens van jou als klant, als mogelijk toekomstige klant of als andere betrokkene, zoals begunstigde, contactpersoon in een bedrijf, enz.

We raden je aan om deze informatie zorgvuldig te lezen, zodat je goed weet waarvoor wij je gegevens gebruiken. Je vindt in deze privacyverklaring ook meer informatie over je privacyrechten en hoe je ze kunt uitoefenen.

2. Wie is verantwoordelijk voor dit privacybeleid?

KNOX, met maatschappelijke zetel gelegen te 2630 Aartselaar aan de Hoevelei 21 is de verantwoordelijke voor het privacybeleid. Voor alle vragen en/of opmerkingen kunt u terecht op het hierboven vermelde adres of op het emailadres info@trimsalonknox.be

3. Wijziging en update van de privacy policy

Wij kunnen het privacybeleid steeds aanpassen, bijvoorbeeld in het kader van veranderingen aan haar diensten of de geldende wetgeving. Daarom is het van belang regelmatig deze privacy verklaring door te nemen.

Bij belangrijke wijzigingen zullen wij u zo mogelijk persoonlijk op de hoogte brengen en waar nodig uw toestemming vragen.

4. Welke persoonsgegevens verzamelt KNOX

Wij verzamelen alle persoonsgegevens die noodzakelijk zijn ter uitvoering van de tussen ons en de klant bestaande overeenkomst.

KNOX dient u immers te identificeren, te contacteren en correct te kunnen adviseren.

Hierbij worden uw voornaam, familienaam, adres, emailadres, naam hond, ras hond en telefoonnummer gevraagd om u te kunnen identificeren.

Verder kan het zijn dat KNOX bijkomende informatie tracht te bekomen indien deze noodzakelijk is om de belangen van haar cliënt optimaal te kunnen behartigen ingevolge de bestaande overeenkomst.

Op het ogenblik dat bijkomende persoonsgegevens worden gevraagd zal steeds transparant worden meegedeeld waarvoor deze bijkomende persoonsgegevens verworven worden.

KNOX kan gegevens van derde partijen verkrijgen, wanneer u deze zelf publiek hebt gemaakt door vermelding op uw website, blog, of via je publiek toegankelijke social mediaprofiel.

Het kunnen ook gegevens zijn die publiek zijn, omdat ze bijvoorbeeld algemeen bekend zijn in je streek of omdat ze in de pers verschenen zijn. Ook informatie op bijvoorbeeld de Kruispuntbank, Graydon of Companyweb behoren hiertoe.

Tot slot worden er ook standaard gegevens via Google Analytics verzameld en verwerkt. 

5. Waarvoor gebruiken we de verzamelde persoonsgegevens?

  • Om u te identificeren;
  • Om u te contacteren;
  • Om onze diensten te kunnen verlenen;
  • Om onze diensten te kunnen analyseren en verbeteren;
  • Om u op de hoogte te houden van ons productenaanbod (Direct Marketing);

Persoonsgegevens worden niet bewust aan derde partijen doorgegeven.

6. Jouw privacy

6.1 JE KUNT JE GEGEVENS INKIJKEN

Wil je inzage in de gegevens die wij over jou verwerken, laat het dan weten. Als je je recht van inzage uitoefent zullen wij je een zo volledig mogelijk overzicht geven van jouw gegevens. Het is mogelijk dat sommige persoonsgegevens uit klassieke back-upbestanden, log-, historiek- of archiefbestanden niet opgenomen zijn in dit overzicht. Deze gegevens maken geen deel uit van de courant verwerkte persoonsgegevens en zijn daarom niet onmiddellijk beschikbaar. Ze kunnen daarom ook niet worden meegegeven. Ze worden wel verwijderd uit deze bestanden volgens standaard opkuisprocessen.

6.2 JE KUNT JE GEGEVENS LATEN VERBETEREN

Het kan gebeuren dat bepaalde gegevens die wij over jou hebben opgeslagen niet (meer) correct zijn. Je kunt altijd vragen om die gegevens te laten verbeteren of vervolledigen.

6.3 JE KUNT JE GEGEVENS LATEN VERWIJDEREN

Als je vermoedt dat wij bepaalde gegevens onrechtmatig verwerken, dan kun je vragen om ze te verwijderen.

6.4 JE KUNT JE VERZETTEN TEGEN BEPAALD GEBRUIK VAN GEGEVENS

Ben je het niet eens met de manier waarop wij bepaalde gegevens verwerken, dan kun je je daartegen verzetten. Verzet dat wij zullen inwilligen tenzij er dwingende gronden zijn om dat niet te doen, wat bijvoorbeeld het geval is als wij gegevens verwerken om fraude te bestrijden.

6.5 JE KUNT SOMS WEIGEREN DAT JE GEGEVENS VOLLEDIG AUTOMATISCH WORDEN VERWERKT

Sommige gegevensverwerkingen en processen verlopen volledig geautomatiseerd zonder menselijke tussenkomst. De logica van dit automatisch proces proberen wij op het moment zelf mee te geven.

Als je het niet eens bent met het resultaat van zo’n volledig geautomatiseerd proces, kun je ons contacteren.

6.6 JE KUNT VRAGEN OM JE GEGEVENS OVER TE DRAGEN AAN EEN DERDE PARTIJ

Je hebt het recht om te vragen om persoonsgegevens die je zelf aan ons hebt verstrekt, aan jou of rechtstreeks aan een derde partij over te dragen. De privacywetgeving voorziet wel een aantal beperkingen op dit recht, waardoor het niet van toepassing is op alle gegevens.

6.7 JE KUNT JE RECHTEN UITOEFENEN

Wees altijd zo specifiek mogelijk als je je rechten wilt uitoefenen. Dan kunnen wij je vraag concreet en correct behandelen. Wij moeten wel je identiteit zo goed mogelijk verifiëren, om te vermijden dat iemand anders je rechten uitoefent. Vandaar dat het een kopie van je identiteitskaart kan vragen bij een dergelijke aanvraag.

Heb je een vraag of een opmerking? Dan kun je terecht op ons emailadres info@trimsalonknox.be. Dit is je eerste aanspreekpunt i.v.m. Privacy.

7. Bewaren van uw persoonsgegevens

Wij gebruiken je persoonsgegevens als we daarvoor een duidelijk doel hebben. Als wij geen doel meer hebben, verwijderen we de gegevens.

Uitgangspunt voor het bijhouden van je persoonsgegevens is de wettelijke bewaartermijn (vaak is dat tot 10 jaar na het einde van een contract of de verrichting van een transactie).

uitoefening van onze rechten kan dat langer zijn. Schrijft de wet geen bewaartermijn voor dan kan de bewaring korter te zijn.

Voor sommige toepassingen kan een ruimere tijdshorizon nodig zijn, bijvoorbeeld voor het maken van studies, risico- en marketingmodellen. Sommige inzichten worden maar helder als je ze in een ruimer tijdskader bekijkt. De bewaartermijn kan daarvoor met 10 jaar worden verlengd t.o.v. de standaard bewaartermijnen. Wij zullen wel steeds zo snel mogelijk de link met individuele personen doorbreken en alleen werken met geaggregeerde of gepseudonimiseerde gegevens.

8. Uw gegevens worden verwerkt

de verwerking van persoonsgegevens doen wij een beroep op verschillende verwerkers. Dat zijn ondernemingen die in opdracht van ons bepaalde persoonsgegevens verwerken, zoals daar zijn:

  • ICT(-beveiliging-) dienstverleners, zoals Microsoft, …
  • bedrijven die ons ondersteunen om je gebruikersgedrag op onze applicaties en onze internetsites te bepalen en analyseren

9. Beveiliging van persoonsgegevens

Wij vinden het belangrijk dat uw gegevens op een veilige manier worden behandeld. Daarom wordt gebruik gemaakt van diverse beveiligingstechnologieën en –maatregelen om uw gegevens op gepaste wijze te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang, gebruik, verlies of openbaarmaking. Helaas is het uitwisselen van informatie via het internet nooit 100% veilig. Hoewel we er alles aan doen op de veiligheid van uw gegevens te vrijwaren, kunnen we dit zelf niet op absolute wijze garanderen.

Artikel 9 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Elke betwisting die valt onder de toepassing van deze algemene voorwaarden zal worden beslecht volgens de regels van het Belgisch recht. Alle betwistingen uit hoofde van deze overeenkomst worden bij uitsluiting beslecht door de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen, afdeling Antwerpen.

 

 

BIJZONDERE VOORWAARDEN

TRIMSALON

Artikel 10 – Aanbieden huisdier – aanvaarding klant

De klant dient bij het aanbieden van diens huisdier steeds melding te maken van de gezondheidstoestand van het huisdier, alsook van eventuele gedragsproblemen en eventuele allergieën. Indien het huisdier in het verleden labiel, instabiel of agressief gedrag heeft vertoond, dient de klant hiervan steeds melding te maken bij de aanbieding van het huisdier aan KNOX.

Bij aanbieding van het huisdier dient dit vrij te zijn van teken, vlooien en klitten. Indien toch teken, vlooien of klitten worden vastgesteld, kan dit ertoe leiden dat een bijkomende behandeling/verzorging dient te worden toegepast, wat leidt tot betaling van de in de prijslijst opgenomen supplementen. De aanwezigheid van klitten kan ertoe leiden dat het huisdier zeer kort dient te worden geschoren. De aanwezigheid van teken, vlooien of klitten kan ook een reden zijn om de verzorging te weigeren of stop te zetten. Indien de praktijk of wachtkennel dient te worden ontsmet, zal een bijkomend supplement worden aangerekend aan de klant zoals bepaald in de prijslijst. Het is in dit geval aan de klant om ook de eigen materialen en woning te ontsmetten. KNOX behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om voorafgaand of tijdens een behandeling een klant en/of huisdier te weigeren, bijvoorbeeld omwille van het gedrag, de gezondheid en/of toestand van het huisdier, ter bescherming van de fysieke integriteit van de verzorger, het gedrag van de klant ten aanzien van KNOX of haar verzorgers, etc.

KNOX maakt steeds voorbehoud wat betreft de bestaande toestand van het huisdier, in het bijzonder reeds bestaande verwondingen of aandoeningen. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om het huisdier voorafgaand aan de behandeling te inspecteren en melding te maken van verwondingen of aandoeningen.

Artikel 11 – Annulering afspraak – niet opdaagbeleid

Een gemaakte afspraak kan tot uiterlijk 24 uren voorafgaand aan de afspraak kosteloos worden geannuleerd.

Indien een klant niet opdaagt voor een gemaakte afspraak en nalaat deze te annuleren, behoudt KNOX zich het recht voor om vergoeding te bekomen overeenkomstig de algemene voorwaarden. Alsook behoudt KNOX zich het recht voor deze klant in de toekomst te weigeren.

Artikel 12 – Praktische regeling afzetten en ophalen huisdier

De klant dient het huisdier aan te bieden op het op voorhand afgesproken tijdstip. Het huisdier dient steeds aangelijnd te worden aangeboden.

Bij inontvangstname wordt door KNOX aan de klant een indicatie gegeven van de trimduur. Deze trimduur is indicatief en hangt af van diverse factoren, zoals bijvoorbeeld het gedrag van het huisdier.

30 minuten vooraleer beëindiging van de verzorging wordt de klant door KNOX verwittigd. De klant dient na verwittiging het huisdier zo spoedig mogelijk op te halen. Na beëindiging van de verzorging wordt het huisdier opgevangen in de wachtkennel tot de klant het huisdier ophaalt. Per volledig uur dat het huisdier in de wachtkennel wordt gelaten, wordt een supplement aangerekend zoals bepaald in de prijslijst. Indien het huisdier wordt opgehaald buiten de openingsuren, wordt in elk geval een bijkomend supplement aangerekend zoals bepaald in de prijslijst.

Het verblijf in de wachtkennel gebeurt te allen tijde op risico van de klant, te meer omdat het verblijf in de wachtkennel kan leiden tot onnodige stress voor het huisdier, kan leiden tot beschadiging van de lijn of kennel, of het resultaat van de trimbeurt negatief kan beïnvloeden. Beschadiging of bevuiling van de wachtkennel wordt doorgerekend aan de klant.

Na een verzorging dient de klant tot betaling over te gaan in de winkelruimte. Pas na betaling kan men zich aanbieden om het huisdier op te halen achteraan het trimsalon.

Artikel 13 – Inspanningsverbintenis – klachten

Bij het verzorgen van huisdieren is KNOX afhankelijk van diverse onzekere factoren, zowel in hoofde van het huisdier als de klant. KNOX zal zich uiteraard steeds inspannen om het best mogelijke resultaat te bereiken, doch er kan geen garantie worden geboden op een perfect resultaat. Klachten dienen te worden geformuleerd en overgemaakt aan KNOX binnen een periode van 48 uren na beëindiging van de verzorging. Latere klachten kunnen niet worden aanvaard.

Artikel 14 – Eerste hulp – verwonding

Het aanbieden van het huisdier houdt in dat de klant de inschatting heeft gemaakt of zijn huisdier behandelbaar is en de nodige stress aankan, die een verzorging steeds met zich meebrengt.

De klant dient het huisdier steeds voorafgaand te controleren op klitten en eventuele aanwezige klitten te ontdoen. De aanwezigheid van klitten kan leiden tot schaafwonden of scheerbrand.

Bij de vaststelling van een reeds bestaande wonde bij het huisdier of verwonding van het huisdier tijdens de verzorging, wordt onmiddellijk contact opgenomen met de klant. Er wordt in een dergelijk geval de klant verzocht op eigen verantwoordelijkheid en kosten contact op te nemen met een dierenarts. KNOX en haar verzorgers zullen in een dergelijk geval hoogstens de eerste noodzakelijke zorgen aanbieden. Het is aan de klant om vervolgens het dier de nodige zorgen toe te dienen, al dan niet met de tussenkomst van een dierenarts. Indien een verband door KNOX wordt aangebracht, dient de klant dit uiterlijk binnen de 12 uren te vervangen.

Artikel 15 – Foto’s en sociale media

KNOX is gemachtigd foto’s te nemen van het huisdier voor, tijdens en na de verzorging. Deze foto’s kunnen worden gebruikt voor reclamedoeleinden, onder meer op de website en/of sociale media van KNOX.